grupitundIgaüks, kes on kunagi koolis käinud, teab, et ta pole klassis ainus õpilane. Halvemal juhul on ta üks 40-st, aga paremal juhul (mõnes Eesti maakoolis) on klassikaaslasi alla kümne. Kuidas on aga lood siis, kui õpid mängima mõnd muusikainstrumenti, näiteks kitarri?

Traditsiooniliselt on ju nii, et kitarritunnis on üks õpilane ja üks õpetaja. Täpselt nii käib mul igapäevane töö Eesti Muusikaakadeemias. Kui näiteks juhtub, et järgmine õpilane tuleb varem ja eelmine alles lõpetab oma lugu, siis on silmaga näha, kuidas mängija pingesse läheb, sest keegi ju kuulab teda. Situatsioon muutub, selge see. Aga kuidas ta siis kontserdilaval hakkama plaanib saada? Individuaaltund jätab õpilasele alati vale mulje, et ta on klassi parim. Võibolla on eratunnil siis ka mõningaid miinuseid, mitte ainult plusse? Vaatame, kuidas käib töö grupitunnis.

Kitarrikooli projekti raames olen aastaid igal nädalal õpetanud gruppe, kus on 10-18 õpilast. Minult, kui õpetajalt nõuab see kordades rohkem energiat kui üks eratund ja see on võrreldav soolokontserdiga, sest kõikidega on vaja suhelda ja pidevalt ka aru saada, kas nad suudavad tempoga kaasas käia ja on positiivselt meelestatud. Loomulikult töötab grupitund kõige paremini siis, kui õpilaste tase on võrdne. Päris võrdne saab ta olla aga ainult alguses, siis kui kõigi teadmised on võrdselt nullis. Seega sobib grupitund hästi just algajatele. Aga ka hiljem, kui gruppe hoolikalt moodustada. Grupitunni peamised plussid on: õpilastel on veidi anonüümsem ja vabam tunne, pinget on vähem, tunda on positiivset konkurentsi, saab näha ja kuulda, kuidas teistel välja tuleb ja väga oluline – algusest peale õpitakse mängima koos ja hoidma tempot.

Järgmisel kuul pean sel teemal Kitarriseltsi aastaseminaril paar loengut ja ongi paras aeg natuke mõtlema hakata ja küsida ka õpilastelt, et kuidas üks või teine õppevorm õpilaste poolt paistab? Andke siis teada ja tuleme varsti teema juurde tagasi.

Muide, avastasin tagantjärgi, et sarnased mõtted said kirja pandud ka ühes varasemas postituses.

Be Sociable, Share!
  • Twitter
  • Facebook
  • email
  • LinkedIn
Tagged with →  
Share →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *